torstai 15. elokuuta 2013

Värttinä jollaisesta Ruusunen ei olisi vaipunut uneen


Tämä tässä on pappani minulle tekemä värttinä. Näin tällaisen Hakkapeliittamarkkinoilla Tammelassa vaja pari viikkoa sitten ja piirsin pappalleni kuvan mittoineen ja pian minulla olikin oma värttinä. Markkinoilla Korteniemen perinnetilan (www.luontoon.fi/korteniemi) pisteessä oleva nainen osasi opettaa minulle kuinka tällä tehdään lankaa. Sain kokeillakin, tosin huonolla menestyksellä. Tavoitteeni on kuitenkin tehdä tällä lankaa meidän koirasta. Siinä minulla on ainakin ilmaista harjoittelumateriaalia. Toivottavasti saan täällä myöhemmin esitellä lankaani, mutta vielä en ole kokeillut, joten jää nähtäväksi miten se onnistuu. Täytyy varmaan hakeutua hyrrän kanssa johonkin kurssille jos ei itse onnistu. Minulla on nykyisin hirveä vimma oppia kaikkia perinnetaitoja, kuten juuri kehrääminen. Tämä mahtuu kuitenkin meidän huusholliin paremmin kun rukki ja tämän saa nostettua korkealle pois lasten ulottumattomiin. Tälle syksylle olen ottanut lisäksi tavoitteen opetella tekemään ruokaa leivinuunissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti